Domů / Blog / Proč připojení k novému dodavateli není ze dne na den?

Proč připojení k novému dodavateli není ze dne na den?

Pokud jste se již rozhodli pro změnu dodavatele, je dobré se připravit na to, že připojení k dodavateli novému neproběhne ze dne na den. Veškeré požadavky směřované od dodavatele či k dodavateli podléhají striktním lhůtám. A to ať se týkají připojení, odpojení nebo třeba ukončení smlouvy.

Proč tomu tak je?

Důvodů může být několik a každý vychází z některého z neoddělitelných omezení energetiky jako takové. Zásadním problémem je nemožnost skladování energie a řešení nákupů dopředu na dlouhá období. Dodavatel tedy musí dopředu zajistit nákup komodity pro konkrétní množství zákazníků a za každé odchýlení od této skutečnosti platí pokutu.

Zákon stanovuje lhůty…

Zákon zde napomáhá tím, že nastavuje konkrétní lhůty pro jednotlivé požadavky. Například při ukončení z důvodu odstěhování si zákazník počká až do 15. dne následujícího měsíce. Při ukončení z důvodu změny ceny musí žádost o ukončení dorazit nejpozději 10. den před změnou. Při odstoupení od smlouvy jako takové je potřeba tuto informaci poslat nejpozději 20. den před výročím, pokud výslovně nesouhlasíte s automatickou prolongací.

„Když se tedy odstěhuji a musím ukončit smlouvu až příští měsíc, to budu celou dobu platit za jiného člověka?”

Tato situace je v energetice ošetřena stavy měřidel. K datu změny se dělají odečty měřidel, aby se zaznamenalo, v jakém stavu odběrné místo zůstalo, když jste jej opustili. Podle toho se určuje Vaše spotřeba a také, kolik vám bude následně fakturováno.

Co když není lhůta dodržena?

Všechny výše uvedené lhůty pomáhají dodavateli včas reagovat a upravit požadované množství k nákupu, čímž minimalizuje ztráty. Pokud však je tato lhůta porušena, dodavatelé vystavují smluvní pokuty, a to právě z důvodu, že tímto způsobem sami poruší smlouvu s výrobcem, u kterého komoditu nakupují.

Jaká je role OTE?

Dalším faktorem prodloužení lhůty může být operátor trhu s energiemi (OTE), který je středobodem současné energetiky. OTE zajišťuje propojení všech účastníků trhu a vzájemně jim poskytuje potřebné informace pro to, aby vše fungovalo řádně a efektivně. Vzhledem k tomu, že je tento subjekt skutečně uprostřed všeho, co se v energetice děje, stanovuje si sám další lhůty, během kterých mohou účastníci, kterých se změna týká, žádost potvrdit.

Vezměme opět příklad se stěhováním…

Když se odstěhujete a nový nájemník si přeje jiného dodavatele, musí nový obchodník odeslat zprávu nejpozději 11 dní před změnou. Během této chvíle je okénko otevřené a mohou jej potvrdit nebo vyvrátit další účastníci trhu, jako je například distributor nebo subjekt zúčtování. Lhůty pro změnu se následně liší podle druhu požadavků, například u montáže a připojení z neoprávněného odběru se většinou dá připojit hned další den.

Další lhůty určuje i sám distributor

A v poslední řadě je tu distributor. Jak již bylo také zmíněno, distributor se stará o praktické a technické záležitosti vedoucí k fungování elektřiny a plynu u Vás doma. Vzhledem k tomu, že distributor potvrzuje žádost u OTE a musí technicky zpracovat žádost, například zajistit výjezd technika, určuje si sám také lhůty na zpracování.

Uveďme příklad zmíněné montáže…

Po odsouhlasení operátorem trhu další den má distributor další jednotky pracovních dní na zpracování žádosti. Distributor pak volí podle svých kapacit a možností, proto se může stát, že připojení proběhne druhý den, ale montáž měřidla až za týden.

Veškeré tyto lhůty a povinnosti pomáhají udržovat stabilitu celého modelu, který v ČR funguje již mnoho let. Ve FREE for YOU s.r.o nejsme výjimkou. Také jsme nuceni podléhat zákonům, lhůtám OTE i distributorovi. Nicméně se snažíme dopady minimalizovat, a to pokud možno co nejrychlejším zpracováním Vašich požadavků, abyste prodlení a lhůty pocítili co nejméně. 

Navíc Vás ve FREE for YOU s.r.o nedržíme smluvními pokutami, ale umožňujeme Vám svobodnou možnost volby. Protože s námi jste volní

Pokud máte jakékoliv nejasnosti, neváhejte nás kontaktovat, naše zákaznická linka je tu pro Vás.

Chcete se na něco zeptat? Napište nebo zavolejte.

Zanechte na sebe kontakt, ozveme se Vám.

Odeslat

Vámi zadané osobní údaje bude jako správce zpracovávat společnost FREE for YOU s.r.o., sídlem Jankovcova 1569/2c, 170 00 Praha 7, IČO 25336665, za účelem nabídky produktů a služeb. Podrobnosti jsou uvedeny v Informaci o zpracování osobních údajů.

+420 227 072 290

O vaše potřeby se postarají naši zkušení pracovníci, Kateřina a Rudolf, kteří jsou vždy připraveni zodpovědět vaše dotazy a vyřešit vaše problémy. Jsou tu pro vás a těší se na každou vaši zprávu či telefonát.

Kateřina Kelišová

Rudolf Kováč

Adresa:

FREE for YOU s.r.o.

Jankovcova 1569/2c

170 00 Praha 7 - Holešovice

Provozní doba:Pracovní dny 8:00 –16:30

Sdílejte a sledujte nás na sociálních sítích.

Facebook

Instagram

LinkedIn

Youtube

Copyright by FREE for YOU s.r.o. © 2024

Top
Menu
User Minimal A Line Bold white

Přihlášení