Rozhodli jste se pro změnu? Dodavatele energií můžete ze zákona měnit, jak se vám to hodí, ale v praxi to bývá trochu jinak. Dnes vám ukážeme, kdy a jak můžete od svého stávajícího dodavatele odejít a jak správně vybrat jeho náhradu.
Ve skutečnosti je to velmi jednoduché. S naší službou například nemusíte řešit ani zbytečnou administrativu, o vše se postaráme my.
Existuje mnoho důvodů, proč jste se rozhodli odejít od svého dodavatele. Jedním z nich může být zdražení energií. V takovém případě jsou tu dvě možnosti. Dodavatel vám může dát osobně vědět, že se jeho služby budou zdražovat. V tu chvíli můžete odstoupit od smlouvy až 10 dní před začátkem nové ceny. Dodavatel se ale může rozhodnout, že zprávu pošle hromadně připnutím na web. V takové chvíli můžete projevit nesouhlas se změnami i 3 měsíce po jejich zavedení.
V jiném případě se můžete přestěhovat a ztratit právo na odběrné místo. Tam můžete buď řešit pouze změnu odběrného místa, nebo změnu dodavatele. To je možné aplikovat bez poplatků okamžitě.
Drastická, ale také možnost, je úmrtí odběratele. V takovém případě je to o něco složitější, protože musíte dodat stávajícímu dodavateli úmrtní listinu. Poté se musí na místo odběratele napsat vaše jméno a vy můžete buď dále odebírat, nebo dodavatele změnit.
Velkou roli ve změně dodavatele hraje převážně smlouva se stávajícím dodavatelem. Pokud je uzavřena na dobu neurčitou, proces vám to výrazně zjednoduší. V takové chvíli můžete totiž odstoupit skoro ihned. Jedná-li se ale o dobu určitou, je to složitější. Ta se může uzavírat až na dobu 36 měsíců a na její zrušení se musí počkat, až určitá doba uplyne. V tu dobu byste si ale měli dávat pozor na automatickou prolongaci. Některé firmy totiž rády svoje smlouvy prodlužují na stejnou dobu. Takže pokud jste doteď měli smlouvu na 2 roky, po skončení tohoto období se může automaticky prodloužit na další 2 roky. Pokud ale zasáhnete včas, smlouva se dá samozřejmě zrušit. Dávat pozor byste si ale měli i na předčasné ukončení, v takovém případě hrozí i pokuta v řádu několika tisíc korun.
Při smlouvě na dobu určitou se ale málokdy stává, že by se vám energie zdražovaly. Dodavatel vám před jejím uzavřením musí podat fixní částku, kterou budete po dobu působení smlouvy posílat. Energie se tedy nemohou zdražit, ale v některým případech je i možnost, že se zlevní.
U doby neurčité si ale dávejte pozor, je zde výpovědní lhůta, po kterou musíte stále odebírat u svého stávajícího dodavatele. Ta je dlouhá maximálně 3 měsíce. Dejte si pozor i na překrytí výpisů u nového a stávajícího dodavatele, mohlo by se totiž stát, že v jeden měsíc budete platit dvakrát.
Pokud se rozhodnete pro služby společnosti FREE for YOU, trvání smlouvy se odvíjí od vámi vybraného produktu. Obecně platí možnost odstoupení bez jakýchkoliv sankcí, což představuje velkou výhodu pro klienty. Vše ohledně smluv vyřešíme za vás. Vy jen z pohodlí domova smlouvu podepíšete.
První věc, na kterou jste určitě přemýšleli, je cena. Ta je samozřejmě důležitá, ale je zde mnoho dalších aspektů, na které byste se měli zaměřit. Například již zmíněné období. Budete uzavírat smlouvu na dobu určitou či neurčitou? Jak už jste si přečetli, pokud se znovu rozhodnete pro změnu, toto je zásadní věc.
Nový dodavatel vám může nabídnout různé bonusy. Třeba naše firma vám může dodávat energie i zadarmo, pokud budete naše služby doporučovat dále. Další výhodou, kterou u nás můžete očekávat je portál Energobanking. Zde máte přehled a kontrolu služeb na pár kliknutí.
Dále je třeba koukat na administrativu a zákaznický servis. Mají dodavatelé pouze kamenné pobočky, nebo se dá s dodavatelem řešit vše online? Nutí vás podepsat hromadu papírů, nebo vše vyřeší za vás? U nás máte ty nejlepší služby. Administrativu vyřešíme za vás a naši kolegové na zákaznické lince s vámi ochotně proberou každý detail.
Od nové smlouvy se dá odstoupit pouze v případě, že nebyla uzavřena přímo s dodavatelem, ale přes prostředníka. Například při podomním prodeji. Zjistili jste zde, že ve smlouvě byla napsaná cena bez DPH nebo vás jednoduše ošidil. V takové chvíli se dá odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření.
Nakonec bychom jen chtěli říct, že se nemusíte bát žádné technické změny. Rozhodně se u vás doma nebude měnit elektroměr, nebo jakékoliv jiné připojení do sítě. Jedná se o čistě administrativní věc.
Jste již plně rozhodnuti, že chcete změnit svého dodavatele?
Naši kolegové vám pomohou pochopit, čemu nebudete rozumět. Stačí nás kontaktovat.
O vaše potřeby se postarají naši zkušení pracovníci, Kateřina a Rudolf, kteří jsou vždy připraveni zodpovědět vaše dotazy a vyřešit vaše problémy. Jsou tu pro vás a těší se na každou vaši zprávu či telefonát.
Kateřina Kelišová
Rudolf Kováč
FREE for YOU s.r.o.
Jankovcova 1569/2c
170 00 Praha 7 - Holešovice
Copyright by FREE for YOU s.r.o. © 2024